Jag har tidigare jobbar med en mängd olika filer med bakgrundmaterial. Det har varit excelfiler med personlistor, excelfiler med synopsis, wordfiler med bakgrundsmaterial, bilder med kartor etc etc Nu med senaste boken ”Hoppa, så fångar jag” har jag upplevt det väldigt svårt att hitta allt material, eftersom det redan finns två böcker i serien som båda har mängder med olika filer med information. Dokumenten blir väldigt stora och svåra att hitta i vilket ställer till det.
Nu har jag därför skaffat scrivener med förhoppning att det ska göra saker och ting lättare. Där har jag bakgrundsinformation och varje scen för sig vilket ska göra det lättare när jag ändrar om i ordningen mellan scenerna. Jag ska också kunna sammanställa manuset med olika innehåll, vilket gör det lättare att generera e-böcker anpassade för olika plattformar.
Jag har just börjat med att använda det så än så länge vet jag inte riktigt om det kommer att fungera så som jag tänkt det. När jag gjort det kan jag ge en liten rapport över hur det fungerar om du är intresserad… 🙂
Har du använt scrivener någon gång? Vad tyckte du i så fall?